Velkommen til Livsgledestedet - og takk for at du stakk innom. Her rår det positive (og av og til det som er vanskelig). Jeg har tanker om så mye, men mest om alt som skaper glede i sjel og sinn, de optimistiske, lyse tankene, som mange ganger har reddet meg fra å gå under. Ikke tro at jeg bare har opplevd medgang, men jeg har snudd motgangen til lærdom. Det er på en måte den som har gjort meg til den jeg er. Ellers blir det vakre omgivelser, godord til familie og venner og alt som ellers forskjønner livet.



En stund siden jeg var innom her nå.....mye har skjedd og det begynner å bli en ramme rundt mitt framtidige liv.Det er mange prosjekter på gang, både når det gjelder kreativitet, og nytt bosted, som er basisen i mitt liv for at kreativiteten kan blomstre.Etterhvert som ting faller på plass vil det bli skrevet om alt dette, følg med her, her og her.

torsdag 21. april 2011

Å være eller ikke være

Hva er det å være?
Et spørsmål ikke alle tenker på til vanlig kanskje, noen lever sitt liv og har sine rutiner, og bare er, uten å stille videre spørsmålstegn ved det. Deres sorger og gleder kommer og går, man fødes og dør. Men før eller senere vil vel mer eller mindre alle av oss i det minste ha tenkt tanken en gang, iallefall innerst i lønnkammeret - hva som er meningen med livet, hvorfor er man akkurat nå her på jorden.
Har du tenkt på hvordan det ville vært å kunne være å forfølge den tanken et øyeblikk - kan det finnes noe mer ? Kan man virkelig være til stede, ta inn over seg den storheten som finnes rundt oss, naturen, universet, kanskje man til og med oppdager at man er forbundet i en helhet, at det finnes kilder vi kan hente krefter fra, finne det gode og spre det utover. Verden trenger virkelig det nå, den trenger deg, og du hjelper mye ved å finne deg selv. Finner du deg, kan du finne de andre rundt deg, du kan bidra i den store sammenhengen.
Så tenker du kanskje, det hjelper da ikke hva jeg gjør. Jo, sier jeg da, det hjelper, jeg er overbevist om at den ekstra omtanken, den varme klemmen, det gode ordet, var noe den du møtte og ga det til satte veldig stor pris på. Da kjenner du at du ER, både for deg selv og andre, med andre ord ekte LIVSGLEDE.

Så da er det bare å fortsette å dele.......Ha en fin Skjærtorsdag.




4 kommentarer:

  1. Hei. :)
    Så koselig at du vil følge meg, håper du vil trives.
    Flott skrevet,
    og det at man er tilstede for andre og seg selv er utrolig viktig.
    Ønsker deg en fin påskedag. :)

    SvarSlett
  2. Takk for din kommentar, håper du trives her inne også. En fortsatt fin Skjærtorsdag til deg og dine. :-))

    SvarSlett
  3. For noen nydelige ord på Skjærtorsdag. Ønsker deg en riktig god påske!

    SvarSlett
  4. Takk for det, Marit, føler det er litt det det handler om akkurat denne dagen. En riktig god påske ønskes deg også :-)

    SvarSlett