Velkommen til Livsgledestedet - og takk for at du stakk innom. Her rår det positive (og av og til det som er vanskelig). Jeg har tanker om så mye, men mest om alt som skaper glede i sjel og sinn, de optimistiske, lyse tankene, som mange ganger har reddet meg fra å gå under. Ikke tro at jeg bare har opplevd medgang, men jeg har snudd motgangen til lærdom. Det er på en måte den som har gjort meg til den jeg er. Ellers blir det vakre omgivelser, godord til familie og venner og alt som ellers forskjønner livet.



En stund siden jeg var innom her nå.....mye har skjedd og det begynner å bli en ramme rundt mitt framtidige liv.Det er mange prosjekter på gang, både når det gjelder kreativitet, og nytt bosted, som er basisen i mitt liv for at kreativiteten kan blomstre.Etterhvert som ting faller på plass vil det bli skrevet om alt dette, følg med her, her og her.

mandag 25. juli 2011

Sorgens time

"Jeg vil kalle deg til glede,
jeg vil kalle deg til savn.
Du må legge verden bak deg,
men du skal styrkes i mitt navn."
skriver Gregers Lundh

et sted 25. juli. Altså dagen i dag.

En dag for dyp sorg, idet det begynner å gå ordentlig opp for oss i all sin gru det som har skjedd. Dyp fortvilelse, med de mange hvorfor. Hvorfor kunne dette skje ? Hvorfor drepes barn og unge ? Hvorfor kan noen gjøre noe så nådeløst, og meningsløst ? Ingen har noe svar, ingen vil noensinne få noe svar. Vi ønsker oss svar, men det er taust. Vi må lage våre egne....jeg håper vi kan lage svar som trøster oss, som gir oss litt  fred midt i all redsel og smerte. Vi trenger denne freden, da vi ellers kan få inn en dump redsel som sitter dypt i oss. Vi kan ikke bli redde, da reagerer vi akkurat slik som ønsket, vi må kjempe kampen, kjempe for å holde oss flytende. Derfor kjære venner, nøl ikke med å vise din kjærlighet, med å vise din omsorg, for din kjære, dine barn, din familie, dine venner. Fortell dem at du er glad i dem, fortell dem at du bryr deg om dem, og at du ikke vil være uten dem. Dette er viktig, for at vi skal holde sammen, holde våre hender samlet i sorgen. Jeg ber dere, ikke nøl, tilgi din fiende, være sammen med din venn, ikke la noe være usagt i kampen mot det onde, la lys og kjærlighet fylle hjertene, la universet flomme inn i deg og gi deg varme og håp.

Fred være med dere alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar