Velkommen til Livsgledestedet - og takk for at du stakk innom. Her rår det positive (og av og til det som er vanskelig). Jeg har tanker om så mye, men mest om alt som skaper glede i sjel og sinn, de optimistiske, lyse tankene, som mange ganger har reddet meg fra å gå under. Ikke tro at jeg bare har opplevd medgang, men jeg har snudd motgangen til lærdom. Det er på en måte den som har gjort meg til den jeg er. Ellers blir det vakre omgivelser, godord til familie og venner og alt som ellers forskjønner livet.



En stund siden jeg var innom her nå.....mye har skjedd og det begynner å bli en ramme rundt mitt framtidige liv.Det er mange prosjekter på gang, både når det gjelder kreativitet, og nytt bosted, som er basisen i mitt liv for at kreativiteten kan blomstre.Etterhvert som ting faller på plass vil det bli skrevet om alt dette, følg med her, her og her.

onsdag 5. januar 2011

Svar på en tanke -

Her en kveld holdt jeg på med selvcoaching sammen med en venninne........siden nå 2011 skal bli et forandringens år, fordi jeg er nødt til å justere kursen. I denne spennende prosessen med å finne fokusområder, så begynte jeg å tenke på at jeg hver dag skulle finne en liten ting som skal oppmuntre meg, en liten endring......som kan være del av noe større......og da dukket denne opp.......et nydelig lite avsnitt som var midt i blinken for det jeg tenkte på, og som jeg vil dele med dere:




Hva vil du gjøre i dag for å nå målet ditt der fremme? Ikke hopp frem i tid, men se hva du har lyst til å gjøre i dag som en del av det store målet. Sett deg et delmål for dagen. Se storheten i dagens plan. Uten den kommer du ikke til målet. Tillat deg selv at du går gjennom dagen i dag i bevissthet. Tillat at du handler bevisst. At du skaper en bevisst og positiv dag. Vær din egen støttespiller. Vær tålmodig. Se at du har all den kraft du trenger for at veien mot målet ditt er positiv og bevisst. Det er du som bestemmer dine steg. Ingen andre. -S.R.- ♥







Jeg ønsker dere en flott dag, med varme i hjertet og solskinn i blikket kan du gå ut og gjøre din dag god. Hva gjorde du for å få til dette i dag ?

2 kommentarer:

  1. Herlig lesning! Jeg tror det er viktig å huske å være glad for de helt små ting i hverdagen. Jeg tar meg selv i det hver eneste dag, tenker hvor heldige vi er som har hverandre, smiler med meg selv når jeg hører minsten kommer hjem fra skolen og roper "hallo mor, nå er jeg hjemme"! Viss man setter seg ned om kvelden og tenker gjennom dagen, er jeg sikker på at mange vil finne flere ting som gjør en glad! Jeg er blitt kjempe bevisst på dette og gjør det hver kveld!!
    God klem til deg fra meg:)
    Anne Karin

    SvarSlett
  2. Tusen takk til deg, Anne Karin, for en veldig koselig kommentar. Jeg har vært inne på bloggen din og lest litt, og måtte jo bare legge meg inn som følger. Jeg er inne i en prosess hvor jeg skal prøve å glede meg over de små tingene, og her kunne jeg hente masse inspirasjon hos deg, tusen takk. Det er fint å ha en blogg, da kan man som du sier sette seg ned, tenke gjennom og skrive det ned, og også dele det med andre. Og.....det kommer mer.

    SvarSlett