Velkommen til Livsgledestedet - og takk for at du stakk innom. Her rår det positive (og av og til det som er vanskelig). Jeg har tanker om så mye, men mest om alt som skaper glede i sjel og sinn, de optimistiske, lyse tankene, som mange ganger har reddet meg fra å gå under. Ikke tro at jeg bare har opplevd medgang, men jeg har snudd motgangen til lærdom. Det er på en måte den som har gjort meg til den jeg er. Ellers blir det vakre omgivelser, godord til familie og venner og alt som ellers forskjønner livet.



En stund siden jeg var innom her nå.....mye har skjedd og det begynner å bli en ramme rundt mitt framtidige liv.Det er mange prosjekter på gang, både når det gjelder kreativitet, og nytt bosted, som er basisen i mitt liv for at kreativiteten kan blomstre.Etterhvert som ting faller på plass vil det bli skrevet om alt dette, følg med her, her og her.

onsdag 26. januar 2011

Glidende overgang

Jeg ønsker meg bussjåfører som kjører med litt mer "finesse". Etter å ha følt meg som Amandus dokkemann (ja, dere kjenner han ?) på vei hjem fra jobb i går, var det godt å ta bena fatt den siste biten hjem. Stort sett gikk det fra klampen i bånn til bråbrems hele veien, så man sitter og tviholder i setet foran. Og det er ikke lurt å reise seg før bussen har stanset helt, da med fare for å ikke komme av i tide. Gjør man det, og ikke klarer å gripe tak i et eller annet, ja, så er neste steg langflat på gulvet.

Jeg ønsker meg glidende overganger i livet også, greit med de brå oppturene, glimtene av lykkefølelse og varme i hverdagen, men alle de sorte hullene kan jeg være foruten, de som sniker seg innpå bakfra og sluker deg rått, så du aldri tror du skal slippe ut igjen.

Vel, dagen i dag er vel så langt en fin dag.......jobben venter....med forestående busstur med forhåpentligvis glidende overganger.

Ha en flott onsdag alle sammen, og så ønsker jeg dere en jevn strøm av lykke som står imot nedturene.

2 kommentarer:

  1. God morgen :-)
    Kan ikke tenke meg noe verre enn buss-sjåfører som kjører som om de skal ha kona til føden! Full speed og bråbrems..livsfarlig..
    En gang satt jeg på med en som stinket gammalt fyll..så det jeg gjorde, var å gå rett til politistasjonen og si fra..skal si de fikk fart på seg..og dagen etter stod det i avisen..
    En galning ble ihvertfall stoppet..

    Ha en flott dag og klem fra meg :-)

    SvarSlett
  2. Uffameg for en busstur..! Tror ikke jeg hadde klart la være med å si noe. Kanskje bussjåføren hadde en dårlig dag med hodet fullt av andre ting..man vet jo aldri.
    Ønsker deg en fortsatt fin dag, og siden dagen startet bra vil den nok ende like godt:-))
    Fine tanker du har beskrevet i dag. Vi liker best de lyse skyer, sorte hull kan vi fint være forruten:)
    Klem Anne Karin

    SvarSlett